Komplexné opravy hláv motorov
Tlakové skúšky hláv motorov
Vykonává se pre zistenie, či hlava po prehriatí či mechanickom poškodení nevykazuje trhlinu do vodného systému. Vykonáva sa jednoduchou, ale osvedčenou metódou ,ktorý čiastočne napodobňuje prevádzkové podmienky. Po natlakovaní vzduchom stlačeným vzduchom sa hlava ponára a zisťuje sa únik cez prípadné trhliny. Časť prípadov sa rieši tiež metódou kapilárnej defektoskopie. Pre väčšinu typov motorov mame pripravené príruby na zaslepenie (viď foto).
|
Příruby |
Rovnanie dosadacích plôch brúsením
Hlava valcov po demontážou z bloku takmer vždy je skrútená a vyhlá (po prehriatí určite), popripade jsou v nej otlaky od tesnenia. Tzn. , že ju nemožno späť namontovať, pretože väčšina výrobcov predpisuje max nerovnosť dosadacej plochy 0,02 - 0,05 mm. Toho sa dosiahne prebrúsením dosadacích plôch na rovinné brúske.
|
|
Rovinná brúska |
Prebrúsenie hlava |
^ nahoru
Frézovanie sediel ventilov
Sedlá ventilov opracovávame technológií, ktorý je používaná bežne aj v prvovýrobe , tzn. trieskovým obrábaním tvarovými nožmi.
My toto zabezpečujeme pomoci frézy na sedla Americké firmy Sunnen. Zostava sedlo - ventil sa potom preveruje na tesnosť podtlakovou metódou a ve drvivej väčšine prípadov nie je treba ďalej upravovať sedlo (napr. zabrusovanie br pastou.)
|
|
Fréza SUNNEN |
Detail |
|
Podtlaková skúšačka tesnosti |
^ nahoru
Brúsenie ventilov
Brúsenie ventilov sebe robí po očistení kontrole stavu drieku (opotrebenia, krivosť) na brúske Na ventily.
|
Brúska na ventily |
^ nahoru
Zváranie prasknutých či poškodených hliníkových hláv
V drvivej väčšine prípadov týchto závad vieme túto hlavu zavariť. Trhlina, či poškodené miesto je odfrézovanie a potom vyvarení novým materiálom podobného chemického zloženia.
Pote je zvar obrobený do pôvodného tvaru. Nasleduje kontrolná tlaková skúška a vloženie nových sediel.
|
|
Hlava pred varením, umytá |
Hlava po odstránení sediel |
|
|
Odfrézovanie praskliny |
Varenie hlavy |
|
|
Zavárená hlava |
Po opracovaní a vsadenie sediel |
|
Po broušení a frézování sedel |
Na zvary nami vykonané sa vzťahuje záruka 6 mesiacov. Ak je u motora zaistená normálna funkčnosť zvyšných časti (chladiaci okruh a pod.) je životnosť hlavy porovnateľná s novou.
^ nahoru
Opravy-vymena vodítok ventilov
Pri nadmernom opotrebenie vodítok ventilov je nutné táto vymeniť, inak sa nedá dosiahnuť súosovosti medzi ventilom a sedlom a teda správne tesnosti ventilov. M.j. može dochádzať k nadmernej potrebe oleja.
|
Vodítka |
^ nahoru
Opravy poškodených závitov
Opravy závitov sa vykonáva vložením oceľové závitové vložky (napr. HELICOIL) pri zabezpečenie kolmosti a súosovosti, tak aj vyvarením a následným opracovaním.
^ nahoru
Opravy Vedenie zdvíhadiel ventilov
Po odfrézovanie poškodených časti a vyvarení sa vykoná opracovanie do pôvodného tvaru rozmeru.
|
Vedení zdvíhadiel |
^ nahoru
Vymedzenie ventilových vôľou
Ak si zákazník želá, vykonáme tiež vymedzenie ventilových vôľou.
^ nahoru
Výmena vadných dielov hláv (ventily, guferá ventilov, zdvihátka, vačky a iné)
Ak sú tieto diely poškodené alebo opotrebované, vykoná sa jej výmena za novépo súhlase zákazníka.
|
|
Ventily |
Guferá |
^ nahoru
|